Privacy

Alle informatie op deze site, in welke vorm ook, is eigendom van de Vrije Basisschool Moen. Niets mag worden gebruikt, voor welk doel ook, zonder vooraf-gaande schriftelijke toestemming van de school.

vrijdag 20 september 2024

de sprekende pen

 Deze week lag de klemtoon op nieuwe woordenschat in het thema "het circus".

In de boekenhoek hangt de sprekende muur en kunnen de kindjes met de sprekende pen, 

de aangeleerde woordenschat oefenen door de woorden te beluisteren en het juiste kaartje erbij te plaatsen. Volgende week doen we ermee verder!

Tijdens ons godsdienstmoment hadden we het verder over 'vrienden zijn'... heb jij veel vrienden? , wie zijn je vrienden?, Wie zijn de vrienden van Jezus?... . Zo vertelde ik het verhaal van Jezus en de vissers. 

Er was een "moetje"... knippen, puzzelen en inkleuren van een kleurplaat. Zo had ik een zicht op wie al dan niet goed weg kan met een schaartje. 

We zijn volop bezig met het maken van onze kledij voor de voorstelling in het circus. Ik veronderstel dat iedereen al liet weten mocht jullie kleuter niet deelnemen aan dit bijzondere schoolfeest. Vandaag gingen we voor de eerste x oefenen.... en ik moet zeggen... de kindjes vonden het leuk om te doen en de juffen genoten van het optreden en hun enthousiasmešŸ˜ƒ!

De directeur plaatste op onze school een kompostbak. Nu moet de kleuter van de dag de schillen van fruit/ groenten met zijn/haar buddy naar de kompostbak brengen. We zijn into recycleren!

We genoten van het mooie weer en speelden in de grote zandbak of we gingen fietsen op de speelplaats. Het zou wel eens kunnen zijn dat we de laarsjes al sneller kunnen gebruiken. Geef ze gerust al  mee naar de klas met hun naam erop, zo kunnen de kids toch nog voldoende genieten van ons speelparadijs. 

Ik stuur jullie in het weekend nog een mailtje ivm de kledij voor het schoolfeest. Kunnen jullie me laten weten of je het goed ontving? 

Geniet van het zonnige weekend!