Maandag vonden we sporen in de klas!
Van wie waren deze sporen?
De kleuters mochten eerst nadenken. Misschien was het van een muis? Of een poes? Of een wolf?
We zochten op de computer en de sporen bleken van een beer te zijn!
Bij de sporen lag er een verhaaltje 'Goudlokje en de drie beren'.
Ons nieuw thema kon van start gaan.
- we toverden de blokkentafel om tot een tafereel uit het boek, met de verschillende stoelen, de verschillende bedden, de verschillende kommen,....
- we voegden havermout toe aan de zandtafel waar de kleuters kunnen zeven, kommen vullen en de verschillende texturen voelen.
- we schilderen klassikaal bossen als decor in de blokkentafel
- in de bouwhoek werden er stoeltjes, bedden en tafels gemaakt voor de verschillende beren
- de poppenhoek werd verrijkt met grote, middelste en kleine kommen, bedden en stoelen
- we rijgden parels aan het hoofd van Goudlokje
- we knipten een matrix en kleefden de juiste prentjes onder de bijpassende beren.
- we maakten een beer of Goudlokje uit zoutdeeg
- we hielden klassikale gesprekken over het gedrag van Goudlokje
- we tekenden een beer volgens een stappenplan.
- de boekenhoek werd verrijkt met themaboeken
- we leerden een liedje
- we oefenden de cijfers a.d.h.v. het berenverstopspel

Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.